Deje se ve vsech 3 modech (duplicate, extend, pouze 2. obrazovka)?
Podivej se do zakladnich citacu (aspon task manageru), zda a co se pri sekani vytezuje
MP
Tento prohlížeč se už nepodporuje.
Upgradujte na Microsoft Edge, abyste mohli využívat nejnovější funkce, aktualizace zabezpečení a technickou podporu.
Hello,
I have been experiencing problem with my laptop windows 11 animations while using an external monitor.
First Id like to post specs of my laptop:
Asus ROG Zephyrus M16 (GU603HM) 2021
etc.
The external monitor is BenQ BL 2480 (60hz), the laptop screen has 144hz screen though (is it a problem in this case?)
The problem
By the animations I mean mostly the window maximalisation and minimalisation. When using just the laptop everything works just fine, everything is smooth etc. But whith the monitor connected every animation starts to feel laggy (I tried different monitors, different cables but with the same result). When I plug the monitor to dgpu port some of the problems go away the animations are smoother but when having a window opened on full screen (like a chrome not a game) the animation is smooth until the last second where it bugs out (so far probably the best result but still annoying).
What Ive tried
I tried contacting asus support, I updated Bios drivers, GPU drivers tried different monitors but with no result. I tried buing a thuderbolt display port cable which also didnt solve the problem. To be honest I dont think this might be a hardware issue because the result is the same with monitor plugged in via hdmii port, usb c port or usb c dgpu port. To be honest Its pretty annoying and as a result I most of the time use only the laptop monitor what makes often my work bit harder. I also tried reinstalling the whole windows with no result. I figured out that in this case the performance of the laptop might not play a role (the task manager doesnt show any signs of throttling).
Possible problems
I ve found out that the problem source might be comming from a nvidia optimus or the fact that when dgpu is running it has to push everything through igpu (I have no idea how does it work) and that my laptop doesnt have a mux switch (which would enable switching between dgpu and igpu and not having them connected). The reasoning behind this is when I use the dgpu port animations on both screens are smoother (until the last moment as mentioned earlier). Other idea I have is the different refresh rates of the monitor and integrated screen.
Well thats everything Ive got.
Thank you for any ideas how to fix it :))).
Otázka je uzamčená. Tato otázka se migrovala z komunity podpory Microsoftu. Můžete hlasovat, jestli je užitečná, ale nemůžete k ní přidávat komentáře či odpovědi ani ji nemůžete sledovat.
Deje se ve vsech 3 modech (duplicate, extend, pouze 2. obrazovka)?
Podivej se do zakladnich citacu (aspon task manageru), zda a co se pri sekani vytezuje
MP
Ahoj,
Pardon otázku jsem postnul do různých kategorií a nedošlo mi že se pošlou jako odpovědi.
Každopádně problém je to, že se animace ve Windows 11 sekají, když mám připojený externí monitor ke svému notebooku Asus ROG Zephyrus M16 (GU603HM) 2021
Asus ROG Zephyrus M16 (GU603HM) 2021
Respektive je nepříjemný na to koukat. Každopádně integrovaný monitor má frekvenci 144hz a externí pouze 60hz (nevím jestli to nemůže problém způsobovat). Jinak jsem zkoušel kontakovat asus podporu, aktualizoval jsem bios, ovladače, zkusil jiný monitor, ale i kabely a v podstatě nic nepomáhá. Když je notebook od monitoru odpojený všechno je ok, ale po připojení monitoru se animace sekají. Ani to, že jsem zkoušel všechny porty nepomohlo (usb c, usb c s dgpu výstupem a hdmi) a zkoušel jsem jak display port tak i hdmi. Jinak nejlepší výsledek je asi s připojením monitoru přímo do dgpu kdy se animace nelaguje až na konec, kdy když je aplikace na celou obrazovku (ne jako hra ale například chrome) tak se animace na konci zasekne a není plynulá.
Dokonce jsem reinstaloval windows, což žádný efekt nemělo. Zároveň si nemyslím že by to bylo způsobeno nedostatečným výkonem, přičemž jsem neviděl žádné známky regulace výkonu.
Jediný důvod, který mě napadá, že notebook nemá mux switch (respektive vše jde přes integrované gpu), ale i přesto by se nic takového dít nemělo. Dále mě napadá rozdílná obnovovací frekvence. Nebo, že mám notebook nastavený na nabíjení pouze do 80% kvůli šetření baterie.
Namyslím si, že je to nějaká hardwareová chyba.
Každopádně děkuji za veškerou pomoc.
Ahoj Petre,
pis cesky a strucne (nemusis dotaz opakovat 3x)
Dik
MP
Tato odpověď byla odstraněna z důvodu porušení našich Pravidel chování. Odpověď byla nahlášena ručně nebo identifikována prostřednictvím automatizovaného zjišťování, než došlo k provedení akce. Více informací získáte, pokud si projdete naše Pravidla chování.
Komentáře byly vypnuty. Další informace
Tato odpověď byla odstraněna z důvodu porušení našich Pravidel chování. Odpověď byla nahlášena ručně nebo identifikována prostřednictvím automatizovaného zjišťování, než došlo k provedení akce. Více informací získáte, pokud si projdete naše Pravidla chování.
Komentáře byly vypnuty. Další informace